3 Kasım 2017 Cuma

AŞURE

Allah'ım  Evlerimizi aşsız, kalplerimizi aşksız, dillerimizi duasız bırakma Fakirlere yardım et, zalimlere fırsat verme.  Amin
Hayırlı Cumalar Çok Kıymetli Takipçilerim.
Muharrem ayında aşuremi pişirdim Yüce Mevlam kabul etsin inşallah fakat işlerimin çok yoğun olması nedeniyle, yayınlayamadım. Bugüne nasip oldu. Ailecek aşureyi çok seviyoruz genelde her kesin yaptığı aşağı yukarı aynı tarif oluyor.Bir kez de tarifimi ben veriyorum bu mübarek günde sevgiler sunuyorum.
 
 1  Kase  aşurelik buğday (Gendime  deniyor bizde)   (Çorba Kasesi)
1  su bardağı nohut
1 su bardağı kuru fasulye
   Kuru kayısı (Ölçüsü isteğe Göre ayarlanır)
   Kuru üzüm (    "           "         "         "      )
1 su bardağı fındık (Sıcak suda biraz bekletilirse çok güzel oluyor)
 1 su bardağı fıstık  (         "            "          "          "      )
 10 Adet İncir
 10 adet hurma
 Portakal Kabuğu rendelenmiş (Kış aylarında aşure yaptığımda  koyuyorum.)
Toz şeker (Şeker ölçüsü isteğe göre ayarlanır)
 Bir fiske tuz
8 adet  karanfil  
 Sıcak Su
 
Üzeri için;
ceviz
Tarçın
Nar
 
Yapılışı :
 
Buğday, Nohut, fasulye ayrı ayrı yıkandıktan sonra sıcak suda akşamdan sabaha kadar bekletilir. Daha sonra biraz kaynatılır, suları süzülür  büyük bir tencerenin içinde hepsi karıştırılır, ayrıca fındık, fıstıkta ilave edililir, sıcak su  konularak kaynamaya bırakılır. Malzemeleri  pişmeye yakın   yıkanmış kayısı, kuru üzüm, doğranmış hurma, incir, karanfil, Portakal  kabuğu, tuz ilave edilerek 15 dakika   tekrar kaynatılır, şekeri ilave edilir biraz daha kaynadıktan sonra Tek tek cam kâselere bölüştürülür.
 
Aşure kâselerde soğumaya yüz tutunca, üzerini  ceviz  toz tarçın ,  nar taneleri ile süsleyebilirsiniz. (Süslemesi isteğe bağlı.)Komşularıma  gelen misafirlerime ikram ettim afiyet şifa olsun.
        Aşurenin üstlerini süsleme işlemini biricik oğlum Ahmed Burkay yaptı ellerine sağlık. 
Mutfak işlerinde uğraşmayı çok seviyor.Ufak tefek işlerde bana artık destek veriyor güzel yavrum.
 Narı  Narmatik de hazırlamayı çok seviyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapmış olduğunuz yorumlardan dolayı çok teşekkür ederim.